Den 10 december..Jag kommer i håg....

När jag var liten/mindre..min mamma såg alltid Nobelpriset på tv..hon bänkade sig i soffan med glöggkoppen och tittade.Vet oxå att hennes högsta önskan var att få vara med på nobelfesten..och hur min pappa försökte fixa biljetter men att det inte gick att ordna..Då förstod jag inte,tyckte det var trist..förstod inte var det var för intressant med Nobelpriset och Nobelfesten efteråt..Idag förstår jag vad hon såg och varför hon såg...
Ska själv sätta mig och titta,med en glöggkopp och kanske lite popcorn...Barndomsminnena flödar..Har bara fina barndomsminnen av jularna hemma.Den där känslan,pirret i magen och nedräkningen till julafton.Jag hoppas innerligt att mina barn känner samma pirr..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0