Trött men lycklig pepparkaksbagerska

Trött men huset luktar gott av nybakta pepparkakor..Jag och barnen körde ett race idag och försökte rädda både deg och formar då liten vild melvin gick till attack mot dessa..haha..han vet så väl vad Han Inte Får Göra,den lilla korven :-)
Men det tar tid förutan tid..och framförallt att plocka bort allt sen som man drar fram,mjöl överallt och deg på golv stolar och bord...ja se men kul var det iaf!
Börjar att se en ljusning över övervåningen.Idag har Robert målat klart taket däruppe och på Tisdag ska jag o Åsa till Lule och inhandla färg och väggväv..Nya gardiner,en ny taklampa :-)
Inte dumt,blir nog mycket fint :-)
Tommy ringde dessutom idag och frågade om vi ville ta hans soffor,en 3:a och en 2:a...Super!!!!!
Så då fattas det bara ett bord och en svart matta,svarta kuddar och en svart hög vas med röda spret i...
Imorgon ska jag och snosa på Ingelas lilla Thea som är 2.5 månad,och så blir det nog en stadstripp med henne.Se om jag hittar ngn julklapp t mamma och pappa.Robert har jag beställt Dc skor till så nå mer får han då inte..de var helsikes dyra....:-/
Sen ska jag handla klart åt Barnen på Fredag m Linda.Till Linda o Ante har jag redan bestämt vad jag ska köpa och det tar jag oxå t helgen.På Lördag är jag dessutom bjuden på fest hos Jeanette,Elisabeths kompis så jag och Nina följer m dit..Det blir nog skoj :-)
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0